Om skolen

På Frederiksbjerg Skole styrker eleverne deres selvværd, faglighed og bevarer lysten til at lære. Vi inddrager eleverne i deres skoleliv, og de har gode muligheder for at tage initiativer i respekt for fællesskabet.

Vores skole ligger i hjertet af Frederiksbjerg. Omkring skolen ligger blandt andet idrætsforening, beboerhus, svømmehal, ungdomsskole, fritidsklub, dagtilbud og offentlig legeplads. Samtidig ligger skolen tæt på skov og strand.

Frederiksbjerg Skole er en kommunal folkeskole med 965 elever fra 0. til 9. årgang samt skolefritidsordning (SFO) med børn fra 0. til 3. årgang. Desuden rummer bygningen en børnehave, klub, tandlæge og sundhedsplejerske.

Den nye skoles fysiske rammer fremmer læring gennem bevægelse og sansning. Læringsprocessen er mere effektiv, når vi kombinerer den med fysisk aktivitet, og derfor er bevægelse et gennemgående fokus – både i designet af skolen og i børnenes hverdag.

Der er masser af kreative udfoldelsesmuligheder integreret i bygningen. Læringsrummene på skolen er indrettet efter de centrale læringsprincipper formidling, fordybelse og projekt.

Skolen beskæftiger cirka 60 lærere, 25 pædagoger og 20 teknisk administrative medarbejdere. Skolens ledelse består af en skoleleder, en administrationsleder samt tre pædagogiske ledere for henholdsvis indskoling, mellemtrin og udskoling.

Se dig omkring på skolen

Klik på billedet og tag en rundtur på Frederiksbjerg Skole:

Sidst opdateret: 9. april 2024