På Frederiksbjerg Skole arbejder vi hver dag på at ruste dit barn til livet gennem læring, dannelse og trivsel. Vi ser det som helt afgørende, at der er en god balance mellem faglige og trivselsmæssige forløb og aktiviteter.
På Frederiksbjerg Skole mener vi, at Kompetencebestemt, Rullende, Aldersintegreret Indskoling (KRAI) giver dit barn en god start på skolelivet.
På mellemtrinnet, der består af 3.–6. årgang, arbejder vi tæt sammen om klasserne og prioriterer arbejdet med elevernes faglige og personlige udvikling højt.
I løbet af de tre skoleår i udskolingen foregår der en udviklingsproces frem mod en stadigt større selvstændighed hos eleverne. I denne periode intensiveres fordybelsen og elevernes ejerskab til læreprocesserne.
Et godt undervisningsmiljø har stor betydning for eleverne på vores skole, og miljøet skal fremme deres muligheder og læring.
Nogle børn har brug for støtte og særlige aftaler i skoletiden for at trives fagligt og socialt. Vi har mange indsatser, som kan hjælpe. Alle indsatser og aftaler sker i tæt samarbejde mellem skole og hjem.
Alle danske folkeskoler har én skoleudviklingssamtale pr. år. Skoleudviklingssamtalen er en dialog mellem skole og kommune for at evaluere og udvikle på elevernes læring og trivsel i folkeskolen.